Låång dag!

Ja, denna långa och trista dag började med att jag försov mig och kom 20 minuter försent till spanskan... Men när jag väl var där så visade det sig att ingen annan i min klass var där, så vår lärare var pisförbannad och sa att han inte orkade med oss längre. Och jag måste bara påpeka. Att det här var första gången ingen i klassen dök upp :) Så hans utbrott var lite överdrivet, enligt mig.

Sedan blev det för en gångs skull en rolig NK lektion :) Vi hade vikarie idag, vilket jag tkr att vi borde ha mkt oftare, för vår naturkunskapslärare är så tråkig och allvarlig att man inte ens orkar gå på lektionerna.... Men vi skulle iaf lära oss hur evolutionen fungerar, genom att leka "krabbor" som plockade musslor :P Rätt skoooj!

Lunchen var som vanligt äcklig, eller ni kanske tkr att söt-sur korvgryta med gnocchi låter gott? ;)

Efter lunch blev det varmkök, vilket för min del innebar praktiskt prov. Vi skulle laga trerätters middag som sedan bedömdes av 3 personer. Även upplääggning bedömdes. Alla som lagade mat var typ jättenervösa, fast det gick nog ändå rätt bra för min del. Fick mkt beröm för min efterrätt iaf:)

De som  inte lagade mat fick ta disken efteråt. Tur att man slapp det säger jag bara, annars hade man väl varit kvar i skolan till 5 lr nå. Iaf så drog jag och Josse ner på stan en sväng först och kikade runt lite. Man kan ju allt i affärerna utantill nu så det är inte ens liiite roligt att gå på stan längre... Vi missade 5 bussen med en minut så vi fick väl slösa ite mer tid på stan för att sedan ta 6 bussen upp på dollarstore där vi tillbringade ca en timme :) Som vanligt när jag o Josse har våra torsdagsstunder på Dollar ;) Sen när det hade slutat regna så var vi in på Willys en sväng och jag trodde att mina fötter skulle ramla av... Seriöst, jag har stått i flera timmar idag, det gör verkligen jätteont!

Nu är jag hemma o bara slappar. Ska väl städa o diska lite snart tror jag, om jag orkar.... 

Men imorgon kommer iaf Johanna hit och det ska bli kul :D Så jag ser framemot en rolig helg för en gångs skull... 

Kraaaaam ~F~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0